Kundreferens: Jonatan

Jonatan har varit kund hos Saxena Omsorg sedan 2012. Familjen till Jonatan hade fått höra av en bekant som också har en son som behövde hjälp med assistans att Saxena Omsorg hade hjälpt dom.

– Vi fick ett positivt intryck och valde att höra av oss till dem, berättar mamma Carolina.

När vi kom till Saxena så hade Jonatan endast rätt till 80 timmar per månad. Han lever med stora svårigheter med sin diagnos, Down syndrom och grav autism. Med hjälp av Saxena Omsorg och deras advokat fick vi mycket stöd för att kämpa mot Försäkringskassan och få ett bättre beslut till Jonatan. Efter en mycket lång process med förvaltningsrätten och kammarrätten, samt många dokument senare fick vi till slut beskedet som vi hade kämpat för.

”Kämpade i 3 år för Jonatans rätt till assistans”

Carolina, Jonatans mamma.

Tillgängligheten, det positiva och vänliga bemötandet är framför allt det vi uppskattar med Saxena Omsorg som anordnare. De erbjuder utbildningar så att man får kunskap och fler idéer för att kunna genomföra sitt arbete som assistent på bästa sätt. De är väldigt hjälpsamma och ger mycket stöd till både kunder och assistenter.

Idag arbetar jag, tillsammans med utomstående, som personlig assistent till min son. Det bästa med arbetet är att kunna hjälpa Jonatan och ge honom ett värdigt liv och stödja honom i de situationer som behövs. Att kunna ge hans vardag möjligheter samt att genomföra de aktiviteter som han vill göra. Man växer som människa genom tiden för att man utvecklar sin empati och medkänsla för andra.

Carolina, mamma.