Så blir du kund

Ska du ansöka om personlig assistans, välja assistanssamordnare första gången eller funderar på att byta samordnare? Kontakta oss så berättar vi mer om hur det funkar med personlig assistans hos oss och hur vi kan hjälpa dig. Processen är enklare än många tror.

Så här går det till

  1. Vi träffas och du berättar om dina behov och önskemål kring personlig assistans. Vi berättar vad vi kan hjälpa dig med och hur din personliga assistans kan utformas. Mötet är kostnadsfritt och du förbinder dig inte till något.
  2. Efter introduktionsmötet återkommer vi med ett förslag till dig, ett skräddarsytt erbjudande utifrån dina önskemål.
  3. Du funderar i lugn och ro och vi pratas vid eller träffas vid fler tillfällen om du behöver det. När du har bestämt dig skriver vi ett avtal.
  4. Sedan har du och din kontaktperson hos oss ett uppstartsmöte. Vi ser till att allt fungerar med dina assistenter, från rekrytering av assistenter som passar dig till schemaläggning.
  5. Vi hjälper dig med det praktiska, allt från pappersarbete och kontakter med kommun och Försäkringskassa till avslut hos din tidigare assistanssamordnare. Behöver du juridisk hjälp ingår det kostnadsfritt. Vi tar även arbetsgivaransvar med lönehantering, rapportering och redovisning.

Referenser

Vill du prata med någon av våra kunder som vi samordnar assistansen åt, eller en av våra personliga assistenter? Då hjälper vi dig med referenser. Läs mer om referenser >>

Kontakta oss för personlig assistans

Vill du veta mer om personlig assistans hos oss är du välkommen att kontakta oss. Vår rådgivning är kostnadsfri. Vi finns på e-post: info@saxenaomsorg.se, telefon: 08-580 800 06.